4 Wetenschap

  • Inleiding
  • Leerdoelen
  • Voordrachten en referaten
  • Leerboeken
  • Evidence-based medicine (EBM)
  • Richtlijnen
  • Wetenschappelijk onderzoek

4 Wetenschap

4 Wetenschap

  • Inleiding
  • Leerdoelen
  • Voordrachten en referaten
  • Leerboeken
  • Evidence-based medicine (EBM)
  • Richtlijnen
  • Wetenschappelijk onderzoek

Inleiding

Ook na je studie blijf je verplicht om je kennis op peil te houden en bij- en nascholing te volgen. Dat is niet alleen noodzakelijk om de registratie te behouden; belangrijker is dat je je patiënten het beste blijft bieden. De manier waarop je je kennis op peil brengt en houdt, is je eigen keus. De een gaat de boeken in, de ander bezoekt congressen en cursussen, weer een ander kiest vooral voor e-learning. Het aanbod van na- en bijscholing is gigantisch. Het aanbod van medisch-wetenschappelijke artikelen is eveneens enorm: wekelijks verschijnen er duizenden artikelen. Het is de kunst een manier van bijscholen te vinden die bij jou past en die je kunt volhouden. Gebruik je ervaring: wat vond je in de studie prettig? Waar ergerde je je aan? En het belangrijkste: maak er tijd voor. Na- en bijscholing zijn onderdeel van je werk: een dokter blijft levenslang leren.

Leerdoelen

Bij- en nascholing is een onderdeel van je werk als arts en verdient een plaats in de werkweek.

Probeer in je werk en in het verdiepen van je kennis zoveel mogelijk te werken volgens de principes van evidence-based medicine.

Wetenschappelijk onderzoek bij kinderen maakt het mogelijk steeds betere zorg te verlenen, deelname eraan – in welke vorm dan ook – is noodzakelijk.

Bij wetenschappelijk onderzoek is het essentieel de vijf wetenschapsprincipes steeds in je achterhoofd te houden, zodat het onderzoek dat uitgevoerd wordt ook van maximale waarde is.

Inloggen

Om alle multimedia te kunnen bekijken moet je ingelogd zijn

Nu inloggen

Heb je een code?

Benieuwd naar deze informatie? Registreer je met de activatiecode uit je boek.

Bestel het boek